måndag 8 december 2014

Senaste nytt

Här kommer senaste nytt i bildväg från köksrenoveringen.


Ingen scen för sena uppträden utan en avsats att placera kaminen på.

Lite förundrad
Nu är vi mycket förundrade. Hur tänkte vi här?
När vi öppnade sista bilden sent på lördagskvällen efter god mat och vin blev jag lite osäker på mitt tillstånd. Är vasken ocentrerad eller är det dags att gå och sova. Det var bara att gå och sova för att nästa morgon plocka fram ritningen och studera vad som hänt. Mycket riktigt på ritningen har vasken av någon anledning hamnat till höger som på bilden. Byggjobbarna har gjort exakt rätt. Någonstans har ändå tanken slagit dem att det är något tokigt eftersom ett stort frågetecken placerats mitt i bilden. Tyvärr är hålet sågat. Det får bli en ny skiva. Jag är glad han skickade bilden innan kaklet var på plats. Det är spännande hela tiden!

2 kommentarer:

  1. Oj, oj. Vilket jobb!! Beundrar er som drar igång den här typen av renoveringsarbeten på så långt avstånd.

    Vårt franska liv består inte av det. Vi hade renoverat färdigt när vi flyttade hit för över sex år sen. Fast vi kunde ju inte låta bli att ändra lite i planlösning och anlägga en trädgård och så:-) Numera är det underhåll som gäller trots att huset bara har några år på nacken och det räcker för oss.

    Hittade hit via Boel och ser också att ni bor nära mina ursprungsorter Klippan och Förslöv där min syster bor. Vi bor i liten sydfransk by och vill man läsa mera om det permanenta sydfranska livet kan man göra det på bloggen: http://sydfranskby.blogspot.com
    Välkomna dit!

    SvaraRadera
  2. Kul med så många skåningar i Sydfrankrike. Jag ska läsa din blogg.
    själv jobbar jag ett stenkast från Förslöv nämligen på sjukhuset i Ängelholm. Renovering på distans kräver sin kvinna.

    SvaraRadera