lördag 27 december 2014

väntar

Vi har nu anlänt till Marseilles flygplats, mött amerikanskan på planet från Paris och hämtat ut väskan. Mannen for i väg i snabb hastighet mot hyrbilen medan jag fixade väskan. Ingen bil!

I väntan på en hyrbil. Ser nog lite irriterad ut, eller?
först trodde jag att jag missat något vid bokningen, men det visade sig att bilen vi hyrt ännu ej anlänt. Tråkigt, men inte mycket att göra. Bara att vänta och gilla läget. Flygplatsen i Marseille har spottat upp sig och bjuder nu på 20 minuter gratis surf. Alltid något. Annars är denna flygplats ett bottennapp när det gäller aktiviteter att roa sig med. Dock har den en fördel, den ligger i Provence.

uppäten pizza
Jag har avnjutit min sista bit av Prego pizzan från i gårkväll. Mmm gott! Jag är glad för mina små picnic paket som jag har med mig på resan. Det blev gott vetebröd med saffran till kaffet på flighten mellan Köpenhamn och Paris och på Charles de Gaulle blev det pizzaslice från Viken. Nu har jag bara mammas fikonbullar kvar att tugga på. De kan bli bra på vägen mot byn. Vädret är ganska tråkigt. Moln, lite regn och 5 grader.
Dottern som befinner sig någonstans i franska alperna har det värre. Snörn vräker ner och skidåkningen är inställd i dag. När vi fått en bil (om vi nu får någon) återstår inköp i Rians och sedan blir det lite nervöst. Hur kommer köket att se ut. Lika bra att vara inställd på arbete direkt. Dammsugning, skurning och diskning.

2 kommentarer:

  1. Marseilles ligger i Provence och att det är en fördel kan jag gott hålla med om.

    SvaraRadera
  2. Trist med hyrbilen. Jag ska förmodligen till södra Frankrike i februari och kommer behöva hyra bil, har hittat följande sida som erbjuder biluthyrning i Frankrike där man kan jämföra olika uthyrares priser och villkor, vilken uthyrare var det du använde? Vill helst undvika strul så tacksam för tips!

    SvaraRadera