fredag 16 september 2016

Sovmorgon

Vaknade sent och blev väldigt snopen när jag såg vad klockan var och ännu mer snopen blev jag när jag öppnade luckorna och såg regnet strila ner utanför. Det var lite mörkt och puget och inte inbjudande för promenad. Struntade i morgonrundan och fixade frukost istället. Måste ha sovit extra hårt efter gårdagens middag hos Madame med efterföljande dvd tittande. Ytterligare ett avsnitt av deckaren Happy valley lyckades vi titta på. Sen var det en massa sms:ande och jag missade sömntåget och fick ligga där och vrida mig tills nästa sömntåg kom förbi.
När regnet upphört och vi dividerat fram och tillbaka beslutade vi oss för en tur till Aix.
Boulbana inomhus!
Vi strosade runt ganska planlöst. Hittade ett café med boulbana inomhus. Roligt!
Tog en pizzaslice till lunch på stående fot och promenerade förbi den ena affären efter den andra med godsaker i fönstren. Vi dreglade när vi passerade choklad affären med choklad från Purycard. Choklad för 100 euros asken. WOW!

Dyr choklad
Vi hittade en stor "loppis" med möbler och fastnade för en rolig stol. Den här stolen passar både för stora och små.


2 stolar i en. kul!
Det fanns massor av roliga saker. Bord, stolar, tavlor, speglar ja, allt vad som kan behövas eller inte behövas.

Häftiga stolar
På vägen hem tog vi en avstickare till Geant och frossade i deras vinmarknad. Mannen tycker jag är för hagalen och talar hela tiden om hur lite plats det kommer att finnas i bilen. Va! Jag ska ju flyga. Hur kan detta komma sig? Jag trodde det bara var att ösa på med vinflaskor.

Risk för övermod
Det är ju klart yngsta dottern har varit på besök i huset och staplat saker på hög som ska transporteras hem till Sverige med vår bil. Undrar om hon ska öppna systembolag i Mölndal? Vi har i alla fall köpt en vakumkork till henne så att flaskorna varar lite längre. Omtänksamma föräldrar!

2 kommentarer:

  1. Hoppas tuppen i vinet var god. Här ute i skogen blir det tupp i ugn, blir säkert också bra. Soligt här men säkert 15 gr svalare än hos er .
    Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tupp i vin är godare än tupp i ugn, eller? Vädret närmar sig er temp hemma. I morse var det höstlikt under min morgonrunda. Det blev ingen tur till Verdonfloden bara en tur till affären...

      Radera