tisdag 20 september 2016

Flygplan på A:8 an

Ja, då sitter jag här ensam på flygplatsen i Nice efter att blivit körd hit av mannen.

Bye bye frugan

Det var en ovanlig syn på motorvägen på vägen till flygplatsen. Innan avfarten till Toulon stod ett litet flygplan på vägrenen. Visserligen hade de varnat för vehicule på vägen men inte hade vi förväntat oss ett flygplan. Undrar hur det gått till? Piloten måste ha haft starka nerver och avsaknad av beslutsångest. Bara att få ner kärran på vägen. Undrar om han satte på varningsblinkers!
De stackarna som kommit i bil bakom måste undrat om de överhuvudtaget hunnit vakna eller fortfarande drömde.
Tyvärr hann jag inte få upp mobilen för att föreviga upplevelsen. Ni får väl googla på Var matin och Brignoles.

Mannen fixade klart en bild när han körde tillbaka till by.

Piloten landade i alla fall i rätt körriktning

Annars var det en fin morgon alltför fin för att lämna, men jag hann med min runda, äta god frukost och klappa Mystique.

Soluppgång över olivlunden
De är dåligt internet här på flygplatsen och mitt batteri är på upphällningen så jag säger á bientôt. Vi ses i slutet av oktober.
Dags för boarding.

1 kommentar: