måndag 26 mars 2018

Perfekta förhållanden

Vilken dag att fylla pensionär på. Sol, skönsång och ballonger. Kan knappast bli bättre.

Inget överflöd av presenter, men dock. Hittade ett kort med Mystique på. Vad mer kan mannen önska.
Jag hade beställt nybakade croissanter som jag hämtade till frukost endast iförd nattlinne och skidkläder. Ingen märkte något. Jag bytte i alla fall ut morgonrocken mot skidkläder.  Frukosten dukade jag upp innan jag intog sovrummet med sång och ballongregn. Hur barnslig får man bli. Han såg glad ut och verkade nöjd.

Skidåkningen har varit perfekt i dag. Till och med min kropp har förstått att mysyogan är utbytt mot lite mer action. Jag är nöjd med dagens åk och musklerna och flåset har hängt med även om låren skrek vid några tillfälle. Paus- Syre!

Manchester 
Pensionär i pisten
I dag blev det varken picnic eller lunch i backen. Vi åkte hem och slängde in resterna i micron från gårdagens middag och avnjöt bästa lunchen på balkongen. Vi bor ju perfekt för att kunna ta oss hem, göra en stoppsladd framför huset och fixa lunch. BOB = billigt och bra.

Lunch i solen på balkongen
 Om vi tyckte att det var lite folk i backarna i går så vet jag inte vad vi ska kalla det i dag. Öde! I vissa pister har vi varit helt själv, mannen och jag. Vi klagar inte men man blir ju bortskämd och lite störd när någon dyker upp bakom krönet.

Helt tom pist vid sidan av liften
Nu ska jag ta mig ett skumbad, vilket är toppen för stela muskler. Dessutom inget man är bortskämd med hemifrån där dusch gäller. Jag har försökt mjuka upp och stretcha lite med yoga och mannen kontrade med chokladyoga i sängen. Svårt att veta vad det är men han förtydligade att det var att ligga i sängen, lösa korsord och äta choklad från påskägget. Nytt på yogahimmeln!
Efter bad blir det champagne och middag.

Skål från oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar