fredag 30 mars 2018

Tillbaka i Provence

Vi lämnade Vars efter lunch då vi givit upp skidåkningen och bestämt oss för att packa och lämna skidorten och skidåkningen för den här gången.

Vädret var allt annat än trevligt i dag, men vi harvade runt i 2 timmar innan vi gav upp
Jag har kommit på att min skidåkning är väderberoende. I går när jag gjorde mitt sista åk och solen tittade fram över de välpreparerade pisterna kände jag mig som Pernilla Wibergs okända kusin och i dag när sikten var noll och motvind nerför backen då platsade jag inte ens i ploggruppen. Som tur var blev sista åket någorlunda okej. Man vill ju gärna göra en snygg sortie.

Du klarar dig bra frugan - behöver bara öva lite mer på skärande svängar. De funkar bra åt ena hållet !
Det gick snabbt att ta sig till sol och 18 grader. Med fika och shopping landade vi på 3 timmar. Perfekt avstånd mellan vinter och vår.

byn just nu 18.30 och snart kväll.
Vår i rabatten

Det märks både i affärerna och på rast ställen att det snart är stor helg i Frankrike. Det är massor av folk överallt. Nu ska det umgås och ätas.

Mycket gott att njuta av under påskhelgen
Glad Påsk på er och hoppas påskharen kommer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar