söndag 25 mars 2018

Söndagen har levererat

Vacker fikavy


I dag har det varit perfekta förhållanden för en bra skiddag. Blå himmel, sol och fantastiska backar. Långa, välpreparerade backar och bäst av allt - väldigt lite folk.
Sämst är att min kondis inte känns helt up to date, men det straffar sig att ligga på golvet och ägna sig åt mysyoga istället för att flåsa på crosstrainern. Det är nog dags att skärpa till sig, men livet är kanske för kort för att ägna sig åt en massa måsten när man istället kan skaffa sig endorfiner på mysyoga. Jag kanske ska satsa på både och!
Eller så börjar jag med soft skidåkning istället för att slå hastighetsrekord genom att hänga på mannen. - Åk lite mer i fall linjen så blir det bättre!

Kom igen frugan, follow me! Glöm inte fall linjen.
Men dagen har gett långa fina åk. Vi har varit både i Risoul och Vars les Claux. Detta är ett stort system och själv bor vi i mitten i Vars St. Marie.
Det blev en god soppa till lunch, fransk löksoppa. För ovanlighetens skull var vi utan picnic och fick köpa lunch. Mannen slog till med en assiette frites medan jag satsade på lite mer mat.

Mer mat än frites
Det smakade härligt med en varm löksoppa med brödkrutonger när låren skriker, händerna darrar och hjärtat slår hit och dit av trötthet. - Nu överdrev jag nog lite, men det lät bra. Från resturangen på toppen i Peynier begav vi oss ner i dalen för att beställa bord till morgondagens firande. Nere i dalen finns en restaurang som heter Cabane där vi har varit tidigare och ätit väldigt gott, men det hade jag väl kunnat klura ut att måndagar är det stängt så födelsedags middagen får bli på onsdag.
 - hahaha, kul nästan jämt. Mannen är lika glad för det. Han är inte så kinkig eller bortskämd när det gäller firande. Svärmor är den enda som skickat med paket, men jag har blåst ballonger och beställt croissanter till morgondagen. Lite kalas ska det väl ändå bli. Jag fick hjälp med att blåsa upp ballongerna -jaja han fick hjälpa till.

Här ligger ballongerna och väntar på att 64 åringen ska fylla 65.
Nu ber han mig att avsluta. Middagen väntar och jag fogar mig.
Tänk på att livet är kort, ta vara på varandra. Strunta i att ni måste banta ( om det inte behövs), reta inte dig på att internetuppkopplingen är seg och strunta i att det regnar. Uppskatta varandra!
Om ni tyckte jag hade få strumpor och trosor så kan jag meddela att jag endast packat en underställs tröja. Roligt nästan jämt. Det blir till att tvätta och eftersom vi inte har tvättmedel så blir den tvättad i diskmedel. Det går lika bra med selleri, haha.
Ny dag och nya äventyr väntar i morgon.

Snö upp över örnonen i alpern i år.

2 kommentarer:

  1. Härligt fin dag! Tack för info, vi tyckte att träden va ovanligt knotiga och kände alls inte igen dem som åppel- päronträd. Där ser man vad man får lära sig nya saker när man frågar experter! Grattis på dagen till pensionärn'!

    SvaraRadera
  2. Expert är nog att ta i. Träden är ympade och där för ser de ganska konstiga ut. Mannen tackar för hälsning.

    SvaraRadera