måndag 14 november 2022

Allt har ett slut

Passerar detta hjärta varje morgon under min promenad.

Allt har ett slut och även så denna semester. Det har varit 10 härliga dagar i ett soligt och varmt Provence och allt har fungerat på bästa sätt. Tacksam för alla croissanter och fikastunder, mysiga stunder framför brasan med film och ett glas vin och inte minst morgonpromenader med efterföljande frukost som mannen förberett. 
Vi testade min hemkokta sylt till osten i går kväll och den var inte så hemsk som jag var rädd för. Mannen tyckte den smakade helt okej och det finns några små burkar för hugade spekulanter om någon mer än vi vågar testa. Den är säkert väldigt nyttig och innehåller säkert massor av antioxidanter, men det är bara som jag hittar på.

Färgen är i alla fall fin


Jag hann med en sista morgon promenad innan avfärd mot flygplatsen i Nice. Det var fortfarande knappt ljust när jag gav mig i väg ut, men katten var snabbt på hugget när jag öppnade luckorna och hoppade in för en tidig frukost. Den katten verkar inte ha någon botten när det gäller mat.




Det har blivit mörkare och mörkare för varje dag som gått och snart kommer det inte att vara ljust förrän efter 08. När jag kom var det fortfarande ljust klockan 07. Det går fort nu mot mörkare tider. På kvällarna är det ljust till ca 17.30 så det blir till att vänja sig vid mörkare dagar när man kommer hem.
Hösten har också gjort sig mer påmind under min tid här och bladen på träd och buskar har övergått till mer gult och rött.


Vackert

På återseende, förhoppningsvis till nyår.

Á bientôt


 

1 kommentar:

  1. Tack för dina trevliga inlägg! Alltid roligt att följa era dagar i byn. Hälsningar Boel

    SvaraRadera