lördag 12 november 2022

Katt tema



Mystique i soffan
I dag blir det ett kort inlägg med katt tema. Grannens katt har börjat ta över och tycker att kattlivet är mer behagligt hemma hos oss än hos grannen och vem kan motstå den här korpulenta lilla damen. När jag eldar i öppna spisen intar hon hedersplats och njuter av värmen från brasan.


- jag ligger bra här, ni kan åka i väg.

När hon kommer in på morgonen efter nattens övningar utomhus och har ätit sig mätt på den godaste av  kattmat lägger hon sig för att vila i min korg full av gosiga inneskor. Här tycker hon att hon ska stanna hela dagen och vägrar gå ut när vi ska åka i väg på utfärd.  I dag fick jag fick lyfta ut skrället och nu när det snart är kväll och mörkret börjar sänka sig över byn då är hon tillbaka för att sitta i knäet och bli kelad med.

Släpp ut mig
Vi åkte till Aups och promenerade runt på marknaden, handlade lite oliver och valnötter. Självklart blev det en fika i solen. Vädret är fortfarande väldigt behagligt, runt 18-20 grader. Katterna verkar förfölja oss i dag och den här lilla rackaren tittade sorgset på mig genom fönstret.


En risig stackare
Vi stötte på ännu en katt under vår promenad i Aups, men denna var en risig stackare som ingen verkar ha brytt sig om på länge. Det finns gott om stackars katter i alla byar och vi kan inte förbarma oss över alla. Det räcker med lilla Mystique.
Efter Aups blev det lite inköp på Hyper U i St Maximin, sista inköpen innan hemfärd. Efter shopping skyndade vi oss hem för lunch och därefter gick jag ut i solen, placerade mig på bänken med utsikt över slottet och läste min Camilla Läckberg bok, Gökungen.

Härligt ställe för läsning
Mannen kom med fika och sedan besökte vi Madame och skvallrade en halvtimma. Nu eldar vi i båda våra brasor, middags förbereds och därefter blir det sista filmen med Beck, nr 46. Kan rekommendera alla avsnitten. Jag gillar inte sista dagen på min semester, men inte heller näst sista dagen. Komplicerat!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar