måndag 17 juli 2023

Livet i Provence

 


Så här är livet i Provence just nu, en enda stor sol. I morse startade jag dagen med resorb. Kände att gårdagens aktiviteter satt sina spår och att återhämtningen inte var helt ok. Inget klipp i benen under morgonrundan. Asade mig mer fram.

Dagen har vi tillbringat vid sjön och den har varit helt ok. Behagligt i skuggan och med svalkande dopp.



Även trädgården är behaglig just nu, strax efter 19. Nu förbereder mannen grillen för kycklingspett. I går var vi så mätta efter lunchen på Vingelaure att middagen blev lagom spartansk.


Har jag berättat att det tagit mig 64 år att lära mig äta grönmögelost? Nu kan jag inte få nog. Måste vara kroppens ålder som gör att man helt plötsligt längtar efter saker som man tidigare undvikit. Lärde mig äta getost vid 40 och älskar det. Lärde mig äta oliver vid 50 och älskar det och nu grönmögelost. - Ja, konstiga saker händer med åren  🤣.

I morgon ska temperaturen maxa. Vi får göra våra planer för dagen beroende på temperaturen. Vi hade tänkt marknad i Cotignac, men kanske inte. Vi får se.

Och stort grattis till alla som fyller 60 år i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar