onsdag 5 juli 2023

Marknadsdag

 Onsdagar är marknadsdag i St. Maximin de la St Baum. Vi åkte i väg vid 10 för att handla grönsaker och frukt. Även en fika slank ner. Vad är ett marknadsbesök utan fika.

Nu får mannen stå ut med att han blir avbildad när han hugger in på en delikat croissant.

Marmeladkoket fick vänta tills i dag och det blev mer än jag trodde. Burkarna räckte inte riktigt till. Fick improvisera med plasburkar.

Spetsade till koket med lite färsk ingefära.

Ska bli spännande att smaka

Vädret är än så länge väldigt behagligt, ca 30 grader, lite moln och lite vind och vi njuter i trädgården mellan arbetspasset.

Rester från gårdagens middag till lunch
(vänd!, bilden är på fel håll)
Vi hade glädjen att få ta hand om Madames alla trädgårdsmöbler och i dag har mannen slipat armstöd och målat. Inköp av nya dynor och allt blev som nytt.

Fixar och donar

Perfekt i vår nya tomt



Bra jobbat
Nu sitter vi här i varsin solstol under parasollen och bara chillar. Kollar på utsikten och lyssnar på fåglarna. Om man bortser från att jag slåss med flugorna så är allt bra. Kanske måste jag duscha?

Nytt ställe för solstolen gav en ny utsikt

Nu bits flugorna, jag ger mig. Duscha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar