lördag 8 juli 2023

Tour de Provence

 


I dag for vi i väg på cykeltur strax efter 09. Det gäller att passa på innan det blir för varmt. Vi var många som var på cykeltur i förmiddags. Fransmännen är roliga, men när det är Tour de France då inspireras många fransmän att cykla. De ger sig ut med den senaste cykelmodellen, de fräsigaste cykelkläderna och sen trampar de på med liv och lust. Undrar just var alla begagnade cyklar befinner sig.

Jag tycker vi gör oss bra bland fransmännen

Cyklingen går bra och mannen är nog lite impad av fruns form. Lite förvånad är han nog att jag fixat alla backar utan gnäll. För backar är här, massor. Det är brant uppför och brant utför. I dag har jag haft bättre koll på min cykel och kunnat njuta mer av omgivningen. Det luktar så gott när man passerar alla buskar med ginst



Jag har dock lite problem med mitt styre då mina händer är lite för små för att nå ordentligt runt bromshandtagen. Det blir ansträngande att bromsa för mycket, mannen tycker kanske jag skulle våga släppa på lite mer, men jag är lite försiktig.

Ska fixa andra bromshandtag som passar små kvinnliga händer. 

Nu är klockan över 6 på kvällen och det är fortfarande stekhett, 35 grader i skuggan. Vi sitter i var sin solstol och väntar på nästa vindpust. 

För varmt för att läsa

I kväll blir det middag på byns Bistro. Hoppas de har parasoll eller att vi får ett bord under träden. 

Åhhh....en liten vindpust.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar