lördag 22 juli 2023

Vilken kväll det blev

 

Fin kväll på Bistron
Vilken trevlig kväll byn och Bistron bjöd på i går. När solen gått ner bakom bergen bjöd kvällen på en behaglig temperatur. God mat även om vi fortfarande inte riktigt vet vad vi åt, men jättegott och sådär bra musik, men vem är jag att bedömma musik. Någon slags blandning av funk och andra för mig okända stilar. 

Köttgryta på en botten av ris


Enligt servitören åt vi karamelliserad porc (gris), - ja kanske, ingen aning, men gott var det. På något sätt måste man kocken laga en varmrätt som kan serveras till alla 85 gäster inom ganska kort tid och det tycker jag de lyckades med.

Till efterrätt fick vi enligt servitören mousse av ververine ( verbena) med aprikossås.

mousse, parfait eller glass?

 - ja, kanske men det smakade som glass och även denna rätt var väldigt god. Jag kanske tror det var mer åt parfait.

Vi fick bästa platsen, en upphöjd plats en bit från musiken. Trevligt när man kan fortsätta prata med varandra.

Allt tillsammans, mat, väder, musik och  trevligt sällskap gjorde kvällen lyckad. En fördel är också att det tar 1 minut att gå hem.

Dessa fantastiska solnedgångar


I dag har vi varit och badat vid Verdon, det blåste frisk vilket gjorde att vi nästan frös i skuggan. Det är man ju inte van vid och kändes konstigt. Flyttade ut lite i solen vilket nog är första gången på den här semestern. Jag har annars hållt mig i skuggan hela tiden. 

I kväll blir det lugnt, inget ståhej. Grillade kotletter står på menyn, men i morgon är det vinprovning på slottet och foodtrucks för de som vill äta. 

Det ska bli trevligt.

Dörren är färdigmålad och tillbaka på sin plats.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar