tisdag 19 mars 2024

I dag klagar vi inte

Perfekt sikt i dag och strålande solsken

Det är det här man förknippar med skidåkning, sol och fina pister. Mannen for upp i morse vid 7-tiden, smörjde ansiktet med 50 plus solcreme och förberrede frukost. När jag kom upp efter att vaknat och försökt mjuka upp min kropp med lite yinyoga var frukosten framdukad. Härligt, ny bra vana.

Ni som undrar varför jag håller på och tjatar om yoga så beror det på att jag stöp baklänges i längdspåret i Mora förra helgen och min svanskota hatar mig när jag åker utför. Kan du inte bara chilla, kvinna!


- nej, nej. Det är varma skumbad, yoga och Voltaren creme som håller ihop denna kropp. Ska erkänna att jag var helt slut i dag efter avslutad åkning. Jag var så svettig att jag knappt fick av min tröja. Det tar en del på energin att hålla igen för att svanskotan är i obalans. 

Dagens åkning har varit i en division för sig själv. Vi har varit runt i hela systemet, åkt i långa pister med upp till 1000 meters fallhöjd, åkt lift i skogen och njutit av tystnad och fågelkvitter.

Man hör våren när man åker lift


Mannen fotograferar utsikten från 2500m:s höjd

Titta riktigt noga på den högra toppen.  Där ser man kabinhuset på liften i Val Thorens

Från denna höjd har man en lång härlig pist ända ner i dalen. Känns tufft i låren när man når botten. Vi var ganska slut båda två i dag och tog en enkel after ski på balkongen.
Ett glas rosévin i gassande sol. Även med solskydd 50 är risken för spädgrisfärg.

Bra läge på balkongen. Prick halv sex försvann solen bakom berget och det blev iskallt

Flyttade in och ska fortsätta läsa på min nya bok av Nora Roberts, Midnattsdåd.
Har läst en tredjedel och funderar fortfarande på om jag läst den tidigare. Kanske, kanske inte, men Nora Roberts böcker är ibland väldigt likartade och de flesta kvinnor har rött hår och gröna ögon. Så även i denna bok, men jag gillar den och kan inte sluta läsa.

Bra bok

Det är så vi har det på semestern. Antingen full fart i backen eller helt stilla med en bok.
Vi hoppas på ännu en solig dag i morgon, men man vet aldrig och att lita på meteon är inte lönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar