torsdag 28 mars 2024

Vad är det som luktar?

 Vi besökte byns Bistro i gårkväll tillsammans med vänner. Vi åt det mest oätliga jag någonsin ätit i mitt liv. Andouilette, smakar hemsk, luktar hemsk och går knappt att tugga. 

Oätbart, tarmar i en korv
I morse undrade jag vad som luktade, det var mina kläder jag hade på mig på restaurangen. Allt är i tvätten och min fina sidenscarfs hänger på vädring. Nu undrar alla hur detta ens hamnade på våra tallrikar. - tack, det undrar jag med. Vi har tidigare ätit Andulette sans tete som är en jättegod roulad med kött och färs och vi tänkte att det var säkert något liknande. Det fanns ingen annan varmrätt att välja på så vi slog till. Hemskt stort misstag. Det var vidrigt. Jag blir hellre vegetarian hela livet ( i alla fall en period) än tuggar på en sådan grej igen. Potatisen var goda och vinet, men vi damer beställde in en normal charkbricka medan herrarna kämpade med tarmarna.

God charkbricka

Ny dag och äntligen morgon promenad. Skönt att bakdelen hämtat sig efter vurpan i längdspåret. 


Slottet i morgonsol

Glad Påsk till er alla
Det har blivit många påskägg genom åren och det flesta finns kvar i huset. Nu ligger alla här utan godis, men som dekoration.


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar