tisdag 11 december 2012

Det händer saker i byn

När jag öppnade luckorna på vårt hus och tittade ut så tyckte jag det var väldigt ljust, men det tog ett tag innan jag märkte att det stora trädet på gamla skolgården var borta. Vad härligt att trädet var nersågad. Det var inget friskt träd och såg allt annat än vackert ut.


Nu väntar jag bara på att ett av träden vid soptunnorna ska dö eller trilla i någon monsterstorm. Då får vi utsikt över dalen. Det är något som jag verkligen skulle uppskatta. Om trädet föll död ner skulle vi kunna sitta i vår soffa i trädgården med ett glas rose i handen och njuta av utsikten över dalen.
De håller som bäst på att bygga en helt ny parkering bakom cerclen. Parkeringen gränsar till träden vid soptunnorna och under byggtiden har de stagat upp rötterna på trädet och täckt över med presening för att skydda trädet för att det inte ska dö. Hmmm jag hade inget hellre önskat än att operation rädda trädet skulle misslyckas.





Parkeringen kommer att bli ett lyft för byn och när den är färdig är det dags att göra om gatan som används som parkering just nu. Det kommer att bli jättefint och även den gamla busskuren kommer att försvinna. Lika bra det jag har då aldrig sett någon buss stanna i byn under mina 17 år. Busskuren används mest som pratstuga för franska pensionärer vid regn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar