måndag 24 december 2012

Tomten kom ända till Åre

Så kom då äntligen tomten på hjul-släde till Åre.

En sådan sagojul har jag väl aldrig tidigare upplevt. Snötyngda granar, gnistrande ljus och en riktig tomte.



En del som varit snälla fick också julklappar. Annars ägnade vi julafton åt fika på Årebageriet, massage och make-up. Min julklapp bestod av massage på SPA på Copperhill. Det var riktigt skönt. Min nacke behövde verkligen lite massage och min hjärna nytt blod. Blodtillförseln känns ibland begränsad på grund av alla muskelknutor. Efter massage fick vi prova på att bli sminkade. Ja, det hjälpte faktiskt. Blev nog tillfälligt snyggare.
Vår fika på Årebageriet var betydligt lugnare än i går när vi fikade mitt i smeten.I dag var det lugnt och skönt med utsikt över backarna.


I går var hela byns centrum som någon slags mötesplats för semestrande 08 som träffades på Hansons sportaffär för att mingla runt bland hyllorna. Å, men hej.........ojoj, när kom ni? och hur länge stannar ni?
Det var knökfullt och vi trodde först det var något slags jippo med gratis glögg eller något liknande, men nä det var bara "turister".
Vi gick till Tensons sportaffär och ekiperade oss. Mycket för pengarna och trevlig familjär service.
I morgon lämnar vi jullandskapet för ett betydligt mildare Skåne och därefter vidare mot ett vårlikt Provence.
Tack örondoktorn för bokad tid. Vi tar de lugnande medlen efter behandling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar