torsdag 6 december 2012

ofrivillig tystnad



Tillbaka på Nice flygplats och äntligen möjlighet att uppdatera bloggen. Försökte blogga på baren i St.Martin, men min dator ville absolut inte prata med internet. Frustrerande!
Jag får fundera på hur mina blogginlägg ska presenteras över veckan som varit.
Just nu är vi incheckade och färdiga för avfärd mot ett snöigt Danmark och ett lika snöigt Skåne. Här i Nice är det 14 grader varmt och ett strålande solsken. Något svalare har det varit i byn. När vi lämnade byn i morse var det 2 +  och enligt Madame var det snö på ingång. Kommunarbetaren N och elektriker från Varages höll på med juldekorationer i olika odiskreta modeller. Det är renar, klockor, granari med olika blinkande lampor. Ni skulle se granen de placerat framför mairiet, en gigantisk gran och gissa hur många ljus de lyckats montera. 3 små ynka slingor! Ungefär lika många ljus som det får plats i en liten enbuske som jag brukar ha vid ytterdörren. Granen har de bundit fast i fönstergallret för att den inte ska blåsa i väg när det blir mistral.
Det har varit en skön och avkopplande vecka framför brasan. Jag återkommer med inlägg senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar