torsdag 6 december 2012

On Air



Enligt Norwegian är de det första flygbolag som erbjuder wifi ombord. När skylten "säkerhetsbälten" är släckt är det bara att koppla upp sig och surfa. Haha, låter ju jättebra och jag fylld med bloggabstinens och massor att förtälja omvärlden med, men blev helt frustrerad. Det var det trögaste bredband på länge. Den hastigheten hade vi på vår första internetuppkoppling med modem över telefonen. Då kallade vi det smalband!
Det var helt hopplöst att få någon kontakt med cyberspacen även om vi verkligen var on air mitt ute i "spacen". Jag gav upp och ägnade resan åt Kepplers senaste deckare. Fy hur läskigt kan man skriva? Hur är man funtad när man lyckas knåpa ihop en sådan historia? Jag kan ändå inte släppa boken och bara längtar tills nästa lässtund.
Flygresan fungerade förutom internet perfekt, värskorna kom snabbt och tåget passade bra i tid. Kom till ett snöigt och kyligt Helsingborg där vi blev hämtade. Tack R.
Dirket hem och packade in alla ostar i kylen. Tur att de inte var helt tillknycklade. Jag såg genom flygplansfönstret hur de kastar av väskorna ur flygplanet. Oj där kom min vita North Face väska flygande full med ost och ovanpå landade en stor tung väska.
Efter snabb upp packning gick vi direkt hem till mamma och blev serverade köttbullar, Tack!
Nu är det dags att läsa Sandmannen. I morgon vänta Labmedicin Skåne och säkert 100 mail i inkorgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar