måndag 31 december 2012

i lugn och ro över bergen

Gårdagen tillbringade vi tillsammans med familjen B med att vandra över kullarna till Varages. Vädret visade sig från sin allra bästa sida, solen sken och temperaturen nådde 12 grader. Medhavd flytande picnic intogs halvägs av de i gruppen som ville. Det fanns rosévin, öl och vatten. Jag var den enda av oss som intog vatten med smak av klor. Barnen åt pizza!

Väl framme i Varages intog vi en härlig lunch. Enterecote med grönpepparsås, lax, och till detta dracks det vin.



Mätta och nöjda gav i oss i väg hem igen. På vägen tillbaka tog vi asfaltvägen nådde byn precis innan skymning. Klockan hann bli 17.15. En lång promenad på över 6 timmar!
Just nu är vi på Flucnch i St.Max och för en gångs skull är det helt stilla på denna annars helt hysteriska lunchrestaurang, men jag vet var alla håller hus. De är inne på Hyper U och handlar mat. Jag har aldrig sett så många bilar på parkeringen och aldrig så mycket folk inne i affären. Helt galet!
Slagsmål runt ostrondisken!

Mot utgången!
Nu ska vi snart hem och förbereda för kvällens nyårsmiddag tillsamans med familjen B. 12-slaget firar vi med champagne och thailändska ljuslyktor som vi skickar i väg som en hälsning till alla frånvarande vänner och familjemedlemmar.
PS. stygnen är nu borta. Doktor S kom förbi på hembesök. De´ni är tyvärr en omöjlighet i Sverige. Dessutom var det gratis.........oj jag glömde fråga om mitt frikort gällde!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar