söndag 9 april 2017

Ingen oro

Det finns ingen anledning till oro över att jag inte bloggat i går. Det blev bara inte av. Jag var uppe tidigt och promenerade. Tyst och lugnt. Inte en kotte uppe i byn.

Ensam på morgonpromenad
Vi fortsatte operation tvätt, pysslade i trädgården och handlade mat. Där utöver blev det lite tid till läsning av bok i solstolen. Vädret är perfekt. + 24 grader, vindstilla och sol.

Mannen pysslar med rosen. Den har aldrig varit så fin sedan vi tog bort järnspetten som stod i jorden bredvid. 
Inhandlade färdig lunch i mataffären. God korvgryta med grönsaker. Lunch i trädgården.
I mataffären är det lätt att tappa fokus och istället bli helt upptagen av utbudet av babysaker.

En liten del av utbudet av pyttesmå kläder. 
Jag lyckades att inhandla ett par byxor till mig själv. Det är jättekul att gå in i mataffären och handla jeans med bästa passform för frukroppar för en liten slant.
 19 Euros. Mannen uppskattar också mitt nya prisvänliga ställe för inköp av jeans. Hyper U i St. Maximin. Själv handlar han dock mitt emot i dyraffären. Jag kan få 3 jeans för hans inköp.

Den här lilla damen trängs med mig i solstolen. 
I går kväll hade vi gäster på middag och mannen lagade en god coq au vin, efterrätt och vin kom med gästerna. Vilket gott vin vi fick. Piqoudet 2010. Tyvärr finns inte den årgången kvar till försäljning längre, vilket gjorde att det smakade ännu bättre.

Lite goda ostar mellan huvudrätt och efterrätt.
Vaknade tidigt i morse igen. Tröttsamt att inte kunna sova (haha, kul!). Upp och ut på promenad. Katten är jätteglad över min morgonpigghet. Hon kastar sig in innan jag fått upp hela luckan. MAT!
Naturen är fylld med vackra och spröda växter vid den här tiden på året. Allting är så orört och rofyllt. Fortfarande lite kyliga och fuktiga morgnar och dunvästen känns bra att ha på promenad. Jag fick en kort dunkjol av amerikanskan att ha runt rumpan när jag promenerar. Provade den i dag på morgonen. Perfekt för kalla bakdelar.

Vilda små pingstliljor i skogen.
Orkidé vid vägkanten
Vi hade stora planer för söndagen, men jag tror vi struntar i det och bara är hemma. Trädgården är perfekt när temperaturen ligger på försommar värme. Precis lagom varmt. Vi kan åka till Cassis någon annan dag nu eller till sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar