tisdag 11 april 2017

Kommer aldrig till skott

Nu har jag försökt blogga vid flera tillfällen , men det är alltid någon som är mer intresserad av att prata. -Ja, så gick det ytterligare en timme. Mitt i allt ihop hamnade jag i en husvisning med några andra svenskar. Spännande här på vischan i Provence. De tyckte jag skulle följa med och prata franska, haha. Jag gick och hämtade amerikanskan som är ett strå vassare på franska än vad jag är. Det blev en hel liten delegation som kom på husvisning. Trevligt litet hus med potential.
Annars har dagen varit väldigt lugn. I dag blev det morgonpromenad efter att sovit på den nya madrassen och kroppen var inte helt bekväm med nytt underlag. Lite stel.

Vacker morgon  olivlunden
På promenaden hoppade ett rådjur fram rakt framför ögonen på mig och passerade snabbt över vägen och försvann in i skogen på andra sidan. Spännande med alla djur i skogen.

Mötet med arkiteketen gick bra hon kom och tittade på våra önskemål, tog lite bilder och pratade bara franska, men det gick förvånansvärt bra. Hon var väldigt mån om att vi skulle förstå. Vi får se om vi får tillstånd till vårt projekt med balkong.

Allt tar som vanligt tid och innan vi visste ordet av var klockan nästan lunch. Vi for i väg och skulle köpa vin till mamma i Cotignac eftersom det stod på hennes önskelista. Affären i Cotignac är ett cooperativ så de har siestastängt. Vi kom fram 12.14 och hade 1 minut till stängning. Jag hann in och köpte 2 kartonger rödvin. När jag kom ut så kom jag på att jag nog köpt fel sorts rödvin, men nu får vi leva med det. Det blir säkert lika bra.

En minut efter betalning slog dörrarna igen för siesta.
Cotignac är mysigt och speciellt så här på försommaren. I dag, tisdag var det marknad. Fin liten marknad.

Mysig by, Cotignac
Nu är klockan snart halv nio och jag är fortfarande inte färdigbloggad. Nu blir det inte mer för mannen väntar med maten. Rester från gårdagens lax.

Fransk husnyckel i byxfickan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar