fredag 7 april 2017

Tillbaka i Provence

Vi lämnade Vars efter frukost. Mannen packade lugnt och sansat. Garage är bra för packningsnerverna. Vädret är härligt och jag har hunnit njuta i solstolen med bok medan tvätten torkat i vinden.

Provence tog emot oss i bästa försommar skrud

Härliga försommar färger
Vi packade snabbt in allt i huset. Hur mycket saker har man med sig för 2 veckors skidåkning? Massor och mer därtill. Mycket tvätt blev det också.

Tvättmaskinen går på högvarv.
Skidresa på tork
Själv tillbringade jag en härlig stund i solstolen medan tvätten torkade. Katten tyckte att det var mysigt att vi kommit tillbaka. Smakade gott med kattgodis. Mystique kom som ett skott när vi öppnade dörren.

Mysigt att ni är tillbaka
Härligt i trädgården
Det ska bli skönt att få sova i ordentliga sängar efter 11 nätter i en hängmatta. Stenhård säng med grop. Man har kommit till det åldersstadiet då man behöver ta med sig mer än kudde och täcke när man sover borta. Egen behaglig bäddmadrass hade gjort susen, men det är väl för bökigt att släpa med sig på resa. Mannen hade nog inte gillat att packa den också.
Dagen som började så bra slutade på eftermiddagen i tragedi för många människor i Stockholm. Fick ett sms från äldsta dottern som skrev. -Hej, mamma. Vi mår bra och har varit hemma. Terrorattack i Stockholm.
Här sitter jag i en solstol i Provence, njuter i solen och läser bok medan någon dåre tar ihjäl oskyldiga människor. Jag är tacksam för att mina nära och kära är i säkerhet medan jag tänker på de människor som haft oturen att drabbas.
En tragisk dag.

Bra att vara katt i Provence

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar