söndag 16 juli 2017

Paella? -ja, Jazz? Njeä

Kvällen var härlig och paellan som vanligt utsökt, men underhållningen var i min smak tveksam. Tre män som jammar och verkar älska att höra sin egen musik. Dessutom var varje session minst 15 minuter. Hur kan en låt vara så lång?


Älskar höra sitt eget instrument
Utsikt över vacker solnedgång från Bistron
Njuter av god paella
Förrätt
Dryck
En trevlig kväll med god mat och härlig kvällstemperatur men jag kanske hade önskat någon annan musik om jag fått välja, men nu fick jag inte det. Jag är mest intresserad av paellan i vilket fall som helst.

I dag, söndag är huset städat efter promenad och det kommer inte att bli mycket mer aktivitet förrän framåt kvällen då vi ska bjuda Madame på middag och fira hennes närstående födelsedag. Vi kommer inte att vara här när hon fyller år, men vill gärna fira henne på något vis och därför ställer vi till med eget kalas i kväll. Det blir grillad kyckling (indirekt) och  fransk potatis sallad. Huvudrätten står på vår lott resten fixar de andra gästerna så det blir en spännande överraskning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar