söndag 23 juli 2017

Vilket party!

Gårdagens pizzafest blev precis så som man förväntar sig. Härlig kväll med ljumma vindar som sveper runt borden, god pizza från pizzabilen och dans hela kvällen.

Pizzabilen parkerad på slottsgården


Det var extra roligt att få lov att uppleva festen på Slottets gård. Det kändes nästan som man befann sig i en kuliss i en amerikansk romatisk film, men detta var faktiskt på riktigt. Det vackra slottet som omringar 160 pizzaätande människor i alla åldrar.

Vacker "kuliss"


Som vanligt är det tur att man fyllt på med mat en stund innan det är dags att gå på fest. Festen började halv åtta. Vi kom dit vid åtta och den första pizzabiten serverades vid tio. Ingen klagan endast ett konstaterande och vi har alla lärt oss hur vi ska hantera det franska festandet. Kom mätt!

Förväntansfulla och hungriga gäster


Kvällens discjockey var bra och fixade en go' stämning. Här dansar all unga som gamla, huller om buller. Det är pasodoble varvat med rock och en och annan ABBA låt. Det är härligt när alla samsas på dansgruset. Just då är alla lika och varken ålder eller språk spelar någon roll. Alla har kul och trivs tillsammans.

Bugg, disco eller pasodoble. Något för alla.

Ovanlig dansbana. Lite trögt i svängarna men tofflor var bättre än flipflop.


I mitt förra inlägg råkade jag nog ta i lite för mycket och tro att jag ska vara i toppform vid hemkomsten till Skåne. Jag tar tillbaka lite och tonar gärna ner förväntningarna. Löpning har endast skett i nerför backe och inte några längre sträckor. Ni kan radera "toppform" ur ert minne. Just i dag har jag dessutom tagit ledigt från promenerandet. Det fick räcka med gårdagens dans.

I dag har jag och amerikanskan varit på antikmarknad/loppis. Några fynd blev det, men mest tittade vi och klämde på allt. Temperaturen var inte att leka med och svetten rann på vissa ställen. Jag hittade en present till systern som hon kan ha i sitt nya franska hus. Mannen var förstås tveksam till gåvan när jag kom hem. Vi får se.


Fynd?


Väl hemma igen hamnade jag och katten med en bok i solstolen och ingen av oss var vakna hela tiden. Vi slumrade sött under parasollen.
I morgon är vår sista dag och efter städning planerar vi en dag vid sjön. Därefter packning och på tisdag morgon avfärd mot Skåne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar