torsdag 24 oktober 2019

Någonstans över Tyskland

Nu har jag lämnat Sverige och befinner mig i ett turbulent tillstånd någonstans över Tyskland. Bäcksvart utanför och endast ving spetsen syns genom fönstret.
Här var det tänkt att en bild skulle finnas, men så bra internet erbjuder inte Norwegian utan att man betalar extra. Inget jag gör.

Inflygning längs med havet och delar av Nice


Lämnade ett dimmigt och fuktigt Skåne efter att ha arbetat hela dagen. Man vill gärna avsluta så mycket som möjligt för att kunna koppla av på sin ledighet. Det gick bra ganska länge, skypemöte, mail och telefonsamtal, men dagen slutade med att jag skulle byta lösenord på min arbetsmobil.- Ja sådant behövs i Regionen för att man ska kunna läsa sina arbetsmail. Hur det gick? Åt h---ete! Lyckades stänga av telefonen, saknar någon slags lösenkod och låste simkortet. Då var det en kvart kvar tills jag var tvungen att gå och mitt blodtryck ökade. Struntade i telefonen, bytte om och gick till tåget. Man blir så lycklig när tåget kommer i tid och tar en hela vägen utan strul till flygplatsen. Tack för det Skånetrafiken!
I morgon kommer en bild på ett dimmigt Skåne.

Dimmigt Skåne


Systern lämnade Skåne i tisdags för att ta sig till sitt hus utanför Bezieres och kom efter långt om länge fram sent i gårkväll. Det var väldigt besvärligt sista biten på grund av ovädret med extremt mycket regn. Biderna jag sett från trakten runt området ser förfärliga ut. Stackare.

- Shit vad det skumpar! Verkar vara gropigt i dag.
Väl på Kastrup funkade allt perfekt. Incheckning utan anmärkning och sedan inköp av lite ansiktscreme i taxfree innan boarding. Jag har plats allra längst bak i planet
31 A, och har det hur bra som helst här bak. Vi är två personer med ett tomt säte mellan oss. Lungt och skönt. Boarding blev som oftast på Norwegian en kaosartad föreställning. Hur mycket handbagage har folk och hur stora väskor är ok? Det var näst intill huggsexa om platserna i hyllorna och vi längst bak satt lungt och behagligt och beskådade spektaklet.

Bagage spektakel!


Punktligt lämnade vi startbanan och mannen är förhoppningsvis på plats i Nice för att hämta upp mig. Sen bär det av mot byn, vilket tar ca 2 timmar och efter hemkomst blir det lite lax, champagne och kanske en bit ost. Lite kattmys hoppas jag också hinna med innan jag kryper ner under duntäcket och förhoppningsvis sover gott i ett tyst och stilla Provence.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar