måndag 7 december 2009

Arbetet är i gång!

Det hjälpte att dra ur korken ur champagnen, arbetet är i gång! Döm om min förvåning när min mobil ringer 0845, måndag morgon. Jag var sen till jobbet eftersom min buss bestämt sig för att utebli och när jag väl anlänt till jobbet och ska sätta min väska på mitt rum då ringer mobilen. Den brukar aldrig ringa på morgonen och hade det ringt en minut senare så hade jag inte varit där, men nu hade jag turen på min sida och svarade. Madame M i telefon!
-Nu har det börjat.
- Vad har börjat?
- Byggmästaren har hämtat nyckeln och de har börjat riva i källaren.
-Herregud, tänk om det bara blir en grushög kvar.

Det är lugnt säger M - Jag ringer tillbaka om jag ser ett damm moln stiga upp där ert hus brukar stå.
Tack säger jag och ännu har hon inte ringt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar