tisdag 11 oktober 2011

En bänk i trädgården??



I bland räcker ens egen tid inte till för att utföra alla de där arbeten som man går och funderar över och skulle vilja ha utfört. Vi har en gammal mur i trädgården där det fanns en nästan naturligt färdig sittplats. Det skulle bara behövas lite finish...........trodde jag. Fick en bild av bygget av en god vän som besökt vår by. Oj oj oj! Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Bygget av vår nästan naturliga bänk har nu pågått i ca 3,5 månad och ännu kan jag inte riktigt förstå hur det ska se ut.



För att underlätta för oss själva har vi bett om hjälp av kommunens allt i allo att utföra bänk-bygget medan vi är hemma i Sverige och arbetar i hop mer pengar. Snart är det dags för en resa till Provence igen och då förväntar jag mig att få se underverket färdigt.



Vi saknar fortfarande målning i våra fönsternischer som ska utföras av George. Jag har mailat till vår Byggmästare för att be honom se till att arbetet blir slutfört. Han svarade på mailet vilket gjorde mig väldigt lycklig, men han skrev inget om målningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar