måndag 6 januari 2014

Det doftar vår

I dag gick det inte att ligga och dra sig under dunbolstret även om jag gjorde mitt bästa för att dra ut på tiden under täcket. Vi har under vår ledighet inte stressat upp på morgnarna,  men i dag när det är tid att lämna huset för hemresa då är det ingen tid för sovmorgon. Det är bara att sticka ut fötterna och placera dem i fårskinnstofflorna och hasa sig ner för trappan. Mannen som alltid blir lite speciell vid packning och resa är redan i gång på bottenvåningen. Duschad, påklädd och färdig för frukost. Kaffedoften är härlig att möta i trappan. Tack för det. Själv lommar jag i väg för duschning innan frukost. En del bestyr återstår innan avfärd. Det är kylen som ska avfrostas, lite småplock och så gas, el och vatten som ska checkas. Packar de sista i min redan fullpackade väska. Det är ostar, oliver och även en hel pizza får plats i väskan. Min egen överlevnads picnic är också fixad och nerpackad. När jag öppnar ytterdörren och rister duken får jag en föraning om vår. Det doftar härligt och termometern visar på plus 5. Undrar vad som väntar hemma?
En del av gårdagen tillbringade vi i Cassis. Denna fantastiska lilla stad vid Medelhavet.

Härligt Medelhav i januarisol

Tomtepar?
Vi åt en god lunch innan vi återvände till byn. Kvällen tillbringade vi hos Madame som bjöd på god middag.
Nu sitter vi och väntar på Nice flygplats för take off till Köpenhamn. Denna min absoluta favorit flygplats.

Flygplats med fritt internet, yippi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar