tisdag 9 oktober 2018

Ösregn

Sista morgonen och promenaden blev inställd. Vaknade halv åtta för att hinna ut och promenera innan frukost och avfärd mot Nice flygplats. Tyckte att det var ovanligt mörkt och när jag slog upp luckorna ösregnade det och molnen låg täta utanför fönstret.

En regnig morgon


Jag placerade mig i soffan med katten mysandes i mitt knä istället för promenad. Katten som kom som ett skott när luckorna öppnades gillade mitt beslut och lade sig tillrätta för att bli kelad med. Först slukade hon en tallrik Sheba, snacka om bortskämd katt.

Mys i soffan


När jag packat, sagt adjö till Madame och fixat lite åkte vi i väg mot Nice och Cap 3000. Mitt flyg lyfter inte förrän sen eftermiddag och en tur på varuhuset Cap 3000 är aldrig fel. Nu började vi med lunch. Det är väldigt ombyggt sedan förra besöket och alla restaurangerna är placerade mot Medelhavet och utanför själva shoppingen.
Om inte vädret varit så dåligt hade det varit fantastiskt fint att sitta och se när alla flygplan lyfter och landar över Medelhavet, men i dag fick vi sitta inomhus och kunde bara delvis skymta havet.

Vacker utsikt


Det blev hamburgare på Edgar's. Jättegod hamburgare, men en väldigt stökig miljö. De knökade in folk med skohorn, lyfte borden för att folk skulle kunna få plats att komma in och sitta. Det var barnvagnar, trolleybags och barnstolar huller om buller och man höll andan när serveringspersonalen balanserade med disk eller tallrikar med mat över ens huvud.
 


Supergod hamburgare


Vi hann med en kort shoppingtur genom Lafayette innan mannen tyckte det var dags för frun att checka in och placera sig på flygplatsen. Han har ju 2 timmars bilfärd tillbaka igen.
Nu sitter jag här och bloggar, läser och studerar folk. Det är fortfarande lång tid kvar tills mitt plan ska lyfta, men sämre ställen än flygplatser finns det att vänta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar