tisdag 15 oktober 2019

Dags igen


Härliga höstblommor. Det sägs att när dessa vilda krokus blommar är det dags att skörda vindruvorna. Skröna ?


Snart är det dags att ta sig till Provence och St.Martin igen och njuta av brasa, tystnad och god mat.
+20 grader på dagen, men kyligt på kväll och morgon


Mannen är redan på plats efter att ha susat med bil genom Europa utan stopp. Jag fattar inte hur han kan motivera sig till att köra i ett sträck utan övernattning och en god middag. Han lämnade Viken 05.45 och nådde byn och huset vid 03 på natten. - Vem dök upp direkt? Jo lilla Mystique kom som ett skott och ville ha mat och bli kelad med.

Alltid hungrig!
Själv tar jag flyget efter att både åkt buss och tåg och dessutom hunnit jobba hela dagen innan take off. Mannen får snällt ta bilen och hämta mig när jag anländer sent på kvällen i Nice. Han kommer att bli belönad med lax och champagne när vi når byn vid tiden precis innan en ny dag börjar. Sen sover man gott och unnar sig att hasa runt i morgonrocken efter frukost. Det är då jag plockar och flyttar på alla saker som mannen i sin ensamhet placerat praktiskt där det absolut inte ska vara. Dessutom brukar jag plocka fram dammsugaren och fara runt, vilket mannen är lika förundrad över varje gång. - Vad gör hon? Jag har ju dammsugit. Det är nog något slags ticks jag har, men det känns inte bra när jag kommer till huset om jag inte får plocka, fixa och städa lite. Jag har dessutom köpt en ny liten behändig dammsugare som jag skickat med mannen i bilen och den måste jag bara får prova. Mannen funderar varje gång på vart lugnet tog vägen, men lugn det kommer när frun gjort allt det där som fruar gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar