måndag 9 juli 2012

Bästa kompisar

Jag och min cykel har haft kvalitetstid hela förmiddagen och nu är vi riktigt goa´ vänner. Det känns riktigt bra jag kan hantera både bromsar och växlar utan problem och jag tror mig tycka att mannen är ganska nöjd med mig i dag. Inget gnäll! Laddade cykelväskan med banan och gav mig i väg mot Varages, Barjol och sedan tillbaka via Brue Auriac ca 5 mil.
Det är riktigt roligt att cykla längs vägarna här i Provence. De grånade männen som cyklar runt i värsta outfits tycker det är så kul när det kommer en kvinna rullande på en racercykel. De klappar händer, stojar och stimmar som värsta testosteronstinna tonåringar och visst är jag kanske en riktigt ung pingla i deras ögon. Minst 20 år yngre! Jag uppskattar verkligen deras engagemang och deras rop, arrive, arrive, arrive. De vimlar ju inte precis av kvinnor på racer här. På vägen hem fick jag ligga på rulle efter mannen, men att stirra in i hans cykelbak i 5 kilometer fick mig nästan att fara ut i "brösket". Att ligga på rulle är inget för mig.
Familjen B har anlänt och vi firade deras ankomst med grillning i vår trädgård. Mannen i deras familj var väldigt klen och behövde både Fervex och franska halstableter för att må bättre.
Frun hade kört de mesta av vägen genom Europa, ja det är bra med fruar när man inte mår så bra.
Nästa dag mådde han bättre och var köpsugen på antikmarknaden i Varages. Själv köpte jag en tavla, en spade till brasan och olivolja från byns odling.

Nu är vi på Flunch, surfar och dricker kaffe. Vi ska handla inför gästerna ankomst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar