lördag 14 juli 2012

Sinnessjukt

Jag nu menar jag både vädret och trafiken. Hur kan det vara så mycket trafik redan klockan halv åtta, vart skall alla dessa människor? Det var jag som startade från Walldorf på morgonen och svepte ut på Autobahn mot Frankfurt. Vädret var sämsta tänkbara.
Alla de 20 mil  som jag avverkade på förmiddagen såg det ut så är. Helt plötsligt uppskattade jag när det var vägarbete, då körde alla i 80 och höll sig på sin egen bana. Annars far alla hit och dit och tycker att det ska bytas fil mest hela tiden och vi ska inte snacka om hur "vägens riddare" beter sig i trafiken. Tror de att de kan göra omkörningar utan att ta hänsyn till oss andra som råkar befinna oss bredvid. Ja det tror de! 

Finns en del roliga saker att ägna sig åt när man själv slipper köra, som att fotografera roliga nummerskyltar. När mannen körde resten av alla milen genom Tyskland var vädret bättre, men allra bäst väder blev det när vi körde av färjan i Danmark. Hemfärdens högsta temperatur 21 grader.
Hela vägen hem var det förskräckligt mycket trafik. Mycket svenskar, danskar och tyskar som både ska hem och i väg på semester. Mycket vägarbete och mycket köer.
Vi var hemma i Helsingborg vid halvåtta och passade på att både handla och träffa yngsta dottern på ICA Maxi.
Det blev lite kallskuret till mat efter att vi packat upp alla inköp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar