torsdag 5 juli 2012

Vi är ovänner

Dags för cykeltur och jag är definitivt ovän med mitt bockastyre eller är det bromshandtagen. Jag vet inte riktigt vilket som är problemet eller är det att mina händer som är väldigt små? Mannen skulle justera bromshandtagen efter förra cykelturen och det gjorde han. När jag skulle ner för backen i morse kunde jag omöjligt trycka till och bromsa. Genast dök femåringen i mig fram igen. Vem i hela världen kom på att man ska ha bockastyre? J...a skit! och varför ska bromshandtagen vara placerade där de just nu sitter? Mannen blev lite TRÖTT på mig och mitt gnäll. Det var bara att rulla nerför backen utan "skyddsnät". Det är så läskigt när man ska nerför just backen i byn, men det var bara att bita i hop annars får jag väl byta tillbaka till kärringcykel. Just nu är det bara kärring på cykeln. Mannen som är av en tålig sort stannade och justerade mina handtag så att de blev hanterbara igen för små kvinnliga  händer.
Efter 5 mils cykling i perfekt väder var vi nästan kompisar igen. Jag och mina bromshandtag.

Gårdagens grillning blev perfekt.
 Vi grillade fisk och utsikten var fantastisk.

Just nu sitter jag alldeles ensam på Bistron som har siestastängt och surfar. Det är molnigt, men varmt och behagligt. Det är tyst och lugnt i byn bara fåglarna som tjattrar.
Dagens lugn är härligt i motsats till gårdagens jakt på kjolar i ett 33 grader varmt Arles.
Shit nu börjar det ösregna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar