fredag 6 juli 2012

Cassis

Efter gårdagens cykeltur fick vi mycket gjort och elen är fortfarande kvar. Alla problem med EDF är utredda med hjälp av Madame. Avdelningen som skickar räkningar hade bara vår gatuadress och saknade postnummer + ort, inte konstigt att de breven inte anländer till Sverige.
Regn blev det lite till och från igår, men knappt så att blommorna blev nöjda.
Gårdagens arbete var borrning. Det skulle upp krokar, gardinstänger och en tavla. Barnet gav sin pappa en jättefin tavla i födelsedagspresent och den monterade vi i en av de ramar från loppis i Dijon. Det blev jättefint och den blå färgen i tavlan passade perfekt till vår nymålade vägg.


I dag for vi till Cassis ja egentligen var utfärden en tur till Auchan för att göra vininköp inför hemresan . Det ska bunkras rhône viner inför hösten. Cassis var en bonus på inköpsturen. vi flanerade lite på den lilla marknaden i Cassis och sedan fick jag två timmar på stranden medan mannen läste bok i parken.

Medelhavet bjöd på härlig temperatur för en gångs skull och jag badade TRE gånger, härligt.
Efter bad och en portion quiche bar det i väg för vin inköp på Auchan. Hela kassabandet var fullt med flaskor.
Man skulle tro att Tour de France är på alla vägar i Frankrike . Det är fullt med cyklister i alla åldrar, men den här stylade äldre herren var jag tvungen att fotografera. En kropp som en tonåring kan önska men med en ålder i övre pensionen .

Mannen var i 70 års åldern och stylad i gult och blått från topp till tå, t.o.m glasögonen var gula för att passa outfiten.
Jag har en del biverkningar från kjoljakten i Arles och fick köpa nya skor i Cassis. Skavsår mellan tårna! Det har jag inte haft sedan jag var tonåring.

Fy vilken grotesk bild! Nu har jag fixat paella till hela gänget på tisdag. Hoppas det blir så gott som jag förväntar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar