söndag 15 juli 2012

Platsbrist

Det känns som vi borde bygga ut. Hur ska allt få plats? Vi packar upp, flyttar runt och flyttar runt igen. Var ska alla saker placeras?
Jag har lagt på mina nya dukar på bordet och det blev väldigt fint. En av gästerna i huset i Provence vill hellre använda fruns tilltänkta duk som halvkroppstäcke (150x150), men jag tycker att det passar fint som duk.
När våra gäster drog vidare mot alperna tog vi deras inköp med oss hem till Sverige och jag har i dag lyckats passera påsar med tyger och dukar + kartonger med porslin vidare till deras svenska adress. En av sönerna dök upp körandes sin morbrors amerikanska sportbil och genast passade jag på att transportera i väg allt vidare i gatan till nummer 16. Mannen började med att städa i vårt vinförråd under trappan, men jag vet inte vad som hände. Just nu verkar han ha drabbats av trötthet och tog en tupplur. Alla vinflaskor står kvar på golvet!

Hela huset blir rörigt när man kommer hem. Det är saker överallt.
Dottern hade städat till belåtenhet, men nu är det stökigt igen.

Så här glad kan man bli när kylskåpet åter är välfyllt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar