fredag 22 juni 2018

Vi lämnade Sverige

Vi lämnade Sverige och Skåne i regn och rusk. Planen var att starta 06, men himlen öppnade sig och det efterlängtade regnet fullkomligt vräkte ner över trädgården. Det var inte måttligt och precis samtidigt som jag skulle lämna huset med min väska.

Efterlängtat regn, men inte precis nu!

Vi lyckades packa det sista i bilen med skydd av paraply, men lika plötsligt som det startade upphörde regnet. Växtligen var för stunden nöjd och vi också. Lite strul och glömska blev det och vi fick vända hemåt efter några minuters bilfärd. Dottern ska ju bo i huset och vi hade missat några viktiga detaljer inför hennes ankomst.

Bild från färjan:  Mannen i full Harley Davidsson klädsel stiger in i en Toyota Yaris. Stilbrott!
Även hans kvinna var klädd i samma Harley utstyrsel.


Borde inte denna bil hålla sig hemmavid?


När vi väl kom i väg tog det 13 timmar genom ett stökigt och rörigt Tyskland innan vi nådde Bad Urach och hotell Graf Eberhard.

Picnic på vägen

Hela vägen har det varit stundtals regn och stundtals sol, temperaturen har växlat mellan 13 grader och 19 grader. Vädret har verkligen varierat.

Tradigt väder


Mannen har svurit över alla vägarbeten som varit fler än jag kan minnas. Körtiden Har varit bedrövlig, 115 mil på 13 timmar.  Inte nog med att tiden ur led. Dieseln är onödigt dyr.
Hela valutan euro är ur fas. Inte ok!

Vi kom fram till hotellet i lagom tid för att hinna inta ett glas vin på terassen, men shit så ruggigt, det var temperatur a' la svensk midsommar och jag förflyttade mig snabbt inomhus. Så kallt har vi inte haft i Sverige på flera veckor.

Glad tysk midsommar


Vi firade tysk midsommar och åt därefter. I bland är det riktigt gott att bara tjoffa in panerad schnitzel och pommes frites. Härligt gott!

WOW! Hur gott kan det bli?


Efter att kollat på kärleksdrama på tysk TV är det nu dags att försöka sova innan vi intar outlet i Metzingen i morgon. Vi hänger på låset kl. 09.
Sen är det bäst att försvinna från tysk mark innan fotbollsmatchen börjar. Det är väl skottpengar på svenskar. Vi har "bettat" på jobbet och jag har i alla fall satt mina 20 kronor på vinst åt Tyskland, 2-1 till Tyskland har jag "bettat". Ni kan swisha min vinst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar