tisdag 3 januari 2023

Dagens utfärd

Mysigt

 Dagens utfärd gick till Aix en Provence. En stad full av vackra byggnader, torg och mysiga serveringar. Dagens temperatur ca 15 grader gjorde det möjligt att nyttja uteservering för en fika.




En del juldekoration fanns fortfarande kvar och jag måste säga att här har de verkligen lagt ner både energi, god smak och en del pengar.




Vi fönstershoppade och strosade mest runt i Aix. Det blev inte många inköp. 2 tvålar och en hållare ( som fästs med sugpropp).


Genial lösning med sugpropp

 
Det finns mycket att spendera pengar på, men en del passar varken min smak eller min kassa.

Italiensk skiddress...


.....eller en kappa i metallic


Väl hemma igen testade vi min hembakta saffranskaka. Mmmm....helt ok, lite mäktig. Jag är absolut nöjd, men saknade någon sorts grädde eller creme fraiche till.

Smakade utmärkt

Nu har vi intagit chillstadiet och laddar för middag, kyckling i ugnen med grönsaker. Ser som vanligt framemot en god middag. Dags att ladda brasan och värma upp rummet inför kvällens deckare. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar