torsdag 2 november 2023

Molnen vid takåsarna

 

Dagens väder, moln och regn
I dag har vädret inte varit jättepiggt, regnigt och grått men endå varmt.

Promenerade i rask takt i morse och utförde mina övningar enligt Sofia.  Kom hem blöt av regn och allt fick hängas på tork. - okej, jag fuskade lite och hoppade över biten där jag joggar. Kände inte för jogging i dag. 

Vårt lås pajade i går kväll och vi höll inte på att komma ut när vi skulle på middag hos amerikanskan. Det fanns en tanke på att hoppa ut genom fönstret, men istället ringde vi amerikanskan. Hon hann aldrig komma. Mannen lyckades låsa upp,men nyckeln sitter fast i låset.

Lite panik när man inte kan komma ut

Vilken tur att vi kom in efter vår promenad. Jag är hellre inlåst än utelåst.

Vi har inte vågat låsa sedan dess, men som tur är har vi luckor utanför som går att låsa. I morgon får vi hjälp av hantverkaren. Skönt om det löser sig tills mannen åker hem. Alltid är det något att fixa med.

Trevlig middag med god mat

Jag har i dag upptäckt att jag misslyckats med hotellbokning till mannen. Bokade 1 vecka för tidigt, vilket vi upptäckte i dag. Bokningen var i går. Ringde dit så fort jag upptäckte misstaget. Icke sa Nicke, inga pengar tillbaka. Trist, vi har bott på Leonardo i Walldorf 10 gånger de senaste 3 åren. Nu kommer vi att undvika det hotellet i det längsta. Först satt jag i telefonkö i 30 minuter och sen ett NEJ.

I dag har vi varit på Alinea i Aubange och köpt en ny läslampa. Den vi köpt på Mio i Helsingborg och släpat med i bilen funkade inte. Det fattades en del för att kunna skruva ihop den. Nu åker den hem igen nästa vecka och återlämnas. Mio är vidtalade och där var servicen perfekt.

Ja, roligare blir det inte i dag. Nu väntar middag och ett gott glas vin. Därefter kanske ett avsnitt av Happy Valley eller lite stickning.

I morgon drar vi i väg på vandring efter att hantverkaren åtgärdat låset. Hoppas vädret är något bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar