fredag 29 december 2023

En efterlängtad vy

 

A41, denna vy är alltid efterlängtad

Dags att veva i gång bloggen igen och dela med mig av ett Provence i vintertid. Just nu med 25 mil kvar är temperaturen 12 plusgrader, vindstilla och behagligt för någon som lämnat ett regnigt och blåsigt Skåne.

E6:an 

Välj själv vilken vy ni föredrar, men jag väljer A41 även om jag är glad för Skåne..
Vi tillbringade natten i Walldorf. Hittade ett för oss nytt hotell som vi tänker testa. 

Ett juligt Walldorf


Boutique hotell Bosco som är placerat mitt på Haupstrasse, parkering på baksidan och en fantastisk frukost. Frukosten var en överraskning då vi trodde vi bokat utan med tanke på priset, 96 € för en natt. Hotellet saknar restaurang, men det är inget problem i Walldorf. Vi promenerade över gatan för en schnitzel.

Hotell Bosco



Frukostbuffé 


 Jag kan rekommendera hotellet, väldigt fint rum, stor terass ( för varma årstider) och prisvärt. Ett litet minus är deras incheckning som ska ske via en app. När man väl lyckats registrera sig får man en QR kod som ska användas vid ankomst då man även ska aktivera sitt nyckelkort själv. Lite kluddigt första gången.
Av någon anledning fick vi inget mail med länk till appen och när vi började närma oss Walldorf fick jag ringa till hotellkedjan och vips fick jag tillgång till appen. Njae nästan. Det skulle registreras och fyllas i en massa uppgifter med födelsedag och passnummer. Orkade inte bläddra ända tillbaka till 50- talet i deras kalender så nu är jag född 1989. Lite jobbigt, men jag lyckades och vi kom in på rummet.

Taket i badrummet, fiskar och planetlampa


Vi kom fram ovanligt sent då vi råkade ut för olyckor och kö. Folk kör helt vilt och okontrollerat, pratar i mobil och kör om på insidan. Man får vara tacksam äver att få sitta i kö och slippa vara inblandad i olyckorna.

Kö, kö och kö

Med 20 mil kvar går det trögt framåt. Vi ska nu över bergen mot Sisteron dit också alla andra nyårsfirare verkar åka. De ber oss på radion att ta det lungt - haha vad är alternativet? Parkera?
Det går långsamt framåt men vi kommer fram när vi kommer fram. Då blir det till att tända en brasa och försöka värma upp huset. Vi börjar med köket det brukar bli varmt snabbast. Därefter mat, ett glas vin och sen krypa ner i en iskall säng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar