tisdag 21 mars 2017

I dag blir det lite ordinarie arbete och trädgårdsarbete

Känner mig helt vingabröten efter gårdagens fejande. Mannen tycker jag överdriver dammsugandet och putsandet.
 - jag dammsög innan du kom, varför håller du på så mycket?
- Bra fråga och jag har inget bra svar, men det känns bra att få feja och pyssla när man väl är på plats i huset. Min kropp mår egentligen inte bra av att behöva fara runt med dammsugaren. Jag får alltid ont i ryggen. Efter morgonpromenad och frukost så rullade jag ut min yogamatta på golvet för att ägna mig en stund åt positioner som jägaren och happy baby. Ni som är bevandrade inom yinyoga ni vet vad jag talar om. Bra övningar för en stel numera mormorskropp.
Där låg jag på golvet och försökte fokusera på andning och stretch medan mannen hackade lök och hela tiden diskuterar olika saker som varför ligger potatisskalaren i den lådan och hur kommer det sig att sleven ligger i den lådan. Han har absolut ingen känsla för yinyogans meditativa del. Hur som haver positionerna har effekt och kroppen känns betydligt behagligare även om den meditativa delen inte funkar så bra.

Mannen förbereder kvällens kulinariska anrättning medan jag utför yinyoga på golvet.


Under min morgon promenad passerar jag persikoträdet där jag brukar palla persikor på sommaren. Fantastiskt vacker blommning som kommer att ge de godaste persikor.

Här kommer det att bli god pallfrukt
Nu ska jag ägna mig åt "riktigt" arbete. Ska jobba med årets lönerevision. Mina kollegor har sänt över mängden slantar att fördela mellan mina medarbetare. Sådant är man tvungen att ägna sig åt även om man egentligen är ledig. Man vet aldrig när lönerevisionen är färdig i förväg och i år blev det enligt avtalet och under min ledighet.

2 kommentarer:

  1. Hej nere i Frankrike,
    hade tänkt skicka en bild på vår sjukhusbyggnad i strålande morgonsol för att ge dig bra "vibbar" inför lönerevisionen, men det ingår inte i mina datakunskaper.
    Ha en fortsatt bra semester ☀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det behövs mer en en bild för att skapa goda vibbar, tack för tanken. Trist med datakunskaperna det kommer ju att dra ner summan lite.

      Radera