fredag 31 mars 2017

Sista soldagen

I dag är det den 6:soldagen på vår skidvecka och det har varit den absolut varmaste dagen. Solen och värmen tuggar hårt på underlaget och vi fick ta liften ner sista backen mot byn.

Byn från ovan sedd från liften på väg ner.
Svårt att tro att det faktiskt går alldeles utmärkt att åka skidor när man ser denna bild. Backen man ser till höger i bild är en perfekt pist även i vårvärmen.

Dagens fika paus efter alla uppvärmningsåken

Vi avslutade dagens åk med after ski på restaurang i backen och tog liften ner. Färden med lift neråt berodde mest på att backen inte är i bästa skick sent på eftermiddagen. Dessutom önskade sig dottern en liftfärd på " fel" håll. 
I dag har mannen fått ledigt från köket och köttmonstren har bjudit det lilla hälsomonstret på fondue på en av byns restauranger. En fantastisk liten restaurang med den sötaste St. Bernhards hund som strosar mellan borden redo att hugga in på allt som trillar över kanten ner på golvet.

Vilken god mat, Fondue.
Mysig inredning
Servitören var charmig värre och svängde sig med svenska, Tack för maten och hur mår du?. Tevlig kille som hade varit i Australien och umgåts med flertalet svenskar och snappat upp en hel arsenal av svenska ord. Kul!

Kul kväll med köttmonstren
Mätta och belåtna traskade vi hemåt i kvällen genom byn för att fortsätta vår påbörjade turnering i UNO. Jag förstår inte hur det går till men dottern ser nog igenom korten för hon vet vad jag har på hand. Antingen är jag trög eller så memorerar hon både färg och nummer. Som ni förstår så är det inte jag som vinner flest rundor även om jag börjat knappa in efter kvällens runda. Jag vann 3 gånger!
Det står lika mellan dottern och mannen och helt plötsligt så är ju jag tvåa.

UNO
I morgon väntas snösmockan dra in över alperna vid elva-kaffet. Vi får väl se hur det blir med det. Blir det för jäkligt så bor vi bra till för lunch och värme i lägenheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar