lördag 18 mars 2017

På väg mot att få träffa ett litet mirakel

Äntligen är jag på väg med tåg mot Stockholm för att få se och känna på en liten ny människa som blivit född till världen. En positiv överraskning att åka tåg. Priset för en första klass plats med frukost var detsamma som andra klassbiljett där frukost inte ingår. Svårt val.

en god överraskning
Härliga säten och gott om plats. Innan vi nådde Halmstad hade jag spridit ut mina saker över 4 platser, men nu har jag minskat ner utrymmet till 2 säten. Min packning är lite oorganiserad och jag behövde öppna min trolleybag  på sätena bakom för att leta efter laddningssladd mm. Jag hittade ändå ingen kontakt, men fick hjälp av någon snäll person som är van tågresenär. Fan vad det skumpar! svårt med tangenterna. Skarvfri räls??
I går tyckte jag att jag packat lätt ända tills jag skulle lyfta min Longchamp väska och insåg att det här kommer jag aldrig orka släpa runt på. Det var bara att packa om till väska på hjul. Därför är allt oorganiserat.

Inget vidare mysigt väder
Tänk att i dag ska jag göra något som jag aldrig gjort förut. Jag ska träffa mitt första barnbarn.

1 kommentar:

  1. Grattis! Minns känslan som igår fast det var 8 månader sen! Njut av bebis och resa söderut!
    Boel

    SvaraRadera