tisdag 28 mars 2017

Lårmusklerna skriker

I dag är det tredje dagen och lårmusklerna skriker efter nåd. -Snälla sluta med vad det är du håller på med!!
Jäkla vad ont jag hade första åket. Backen var stenhård och jag kunde bara inte böja på benen. Det gick inte. Jag liknade bambi på hal is och försökte åka med raka ben nerför. Shit så tragiskt. Ingen bra kombination med stenhård backe och lårmuskler i strejk.
Jag tog mig ned men dottern ville helst inte kännas vid damen i turkos jacka som liknade en pelikan av värsta sort. - Mamma nu saknas bara att du börjar vifta med armarna också.
Vi hade lite foto sejour i backen men dottern tycker vi är helt värdelösa på att ta bra bilder. - Nu längtar jag efter min stora syster. Hon hade fixat detta lätt som en plätt. Jaja, vi gjorde vårt bästa men resultatet blev kanske inte det bästa.

Jag fick i alla fall med en bit av hjälmen och armen.
Däremot lyckades jag fånga mannen på bild, vilket inte har hänt på de senaste 15 åren. Det brukar bli som mest en bit av staven.


Kolla! Den här bilden är jag stolt över.

 Efter några åk blev min skidåkning bättre och jag började hitta formen igen. Höfterna mjuknade och snön också. Nu fick jag positiv feedback från de där två slavdrivarna som är med på resan. Det är värsta hetsen. Saknar äldsta dottern som oftast lägger ribban. Nu fick man max 30 minuter till att äta lunch och då blev det en medhavd bit baugette med skinka och en halv clementine. - Jovisst jag fick en café crème också. Tack, tack tack.


Tillbaka i gammal god form


Vädret är tjatigt fint och vi njuter av solen. Inte för att det blir mycket fikapauser men i liften kan man ju vända näsan mot solen och njuta. Backarna är härliga när solen gjort de lite mjuka och att det näst intill är folktomt gör inte saken bättre. Inga liftköer och inga andra åkare i backarna.

Ensamma i pisten. Det tackar vi för.
Det blev after ski på Le Cabanon, en liten mysig restaurang längst ner i pisten i byn. Där njöt vi i solen och termometern på väggen visade + 37, men det kan nog vara fel. Ingen kvalitetssäkrad termometer vad jag tror. Så varmt var det inte även om det var svettigt.

Ensamma på after ski
Vatten intogs också, men gör sig ej på bild
Nu sitter vi, dottern och jag på balkongen medan mannen ska handla bacon till kvällens köttfärssås. Dottern tycker vi är några tråkiga köttätande monster. Så henne bjuder vi på ratatouille till pastan!!
Vi har ett härligt boende med utsikt över pisten som åter liknar en vårgrön äng med en sträng av snö i mitten.

Klockan är 18 och solen försvinner bakom berget.
Nu ser vi framemot god middag för att fylla depåerna inför morgondagens hets i backen. Efter middagen blir det film, men snart är alla dvd filmerna sedda och då får vi väl spela UNO istället eller se på fransk TV. Fransk TV är bombad med reklam och fruktansvärt tröttsam. Är det inte debatt så är det löjliga lekar á la " smartare än en 5:e klassare med Lasse Kronér. Dottern tycker jag ska chilla, men jag har inte lust att slösa min tid på idiot TV. Det är då jag tar till boken och försvinner i textens värld.
Nu ska jag fylla badkaret med varmt vatten, badskum och sänka ner mina stackars utmattade muskler i behaglig värme.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar