onsdag 15 mars 2017

Nice via Stockholm

Semestern närmar sig och det är snart dags att åka. Den här resan är planerad sedan länge med skidåkning som huvudtema. 2 veckor ska vi tillbringa i alperna och förhoppningsvis få njuta av både sol och snö. Mest sol om jag får välja. När resan planerades och min ledighet beviljades hade vi ingen aning om att vi väntade vårt första barnbarn. Nedkomsten var planerad i god tid innan vår avfärd, men vissa tar livet med ro och tycker inte att planerad leveransdatum är så viktigt. Barnet kom lyckligt till världen dagen innan mannens avfärd. Sånt är livet.

Skål för vårt första barnbarn
Mannen fick nöja sig med lite bilder på en nöjd bebis och han kunde lugnt ge sig i väg mot södra Frankrike. Själv jobbar jag på veckan ut och har avbokat min flygresa från Köpenhamn för att istället ta en omväg om Stockholm för att sniffa lite bebis innan jag flyger till Nice. Förhoppningsvis blir jag hämtad av mannen och körd till ett uppvärmt hus och en dusch med varmvatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar