lördag 25 mars 2017

Snön vräker ner

Vi hann precis upp för berget innan snön började vräka ner. Vi tog garage till bilen!

Prés ski
Bra med lägenhet mot liftstationen. Vi fick gratis internet eftersom vi kan surfa på lifthusets wifi. Ville man ha internet i en vecka, vilket bara fungerar i receptionen så kostade det 200 spänn och endast 2 uppkopplingar. - skit dåligt deklarerade den trevliga tjejen i receptionen.

Lifthuset mellan balkongräcket. Tack för wifi
Vi lämnade byn i hällande ösregn. Jag hann med min morgonpromenad men sedan var det dags igen. Duschen öppnade sig igen. Inget bra packningsväder och mannen gnydde lite. Jag trodde packningen skulle bli lugn och fin men res stressen infann sig som vanligt och när jag kom med min väska tyckte mannen att den kan jag ha i mitt knä. Det blev baksäte för min del vilket det oftast blir när dottern är med. Jag satt inklämd mellan väskor och påsar. Gick dock ingen större nöd på mig. skönt med egen kupé.

Hur har NI tänkt att detta ska gå? Men det har aldrig hänt att det inte funkat.

Packningen skulle komma att fyllas på efter inköp av mat och dylikt i Gap. Nu var det allt möjligt runt öronen hushållsrullar, chips, jorgubbar och vinflaskor huller om buller. Dessutom regnade det och vi skulle äta picnic. I bilen!
 Blodsockret var redan på botten nivå, men vi fixade det. Jag fick skapa köksutrymme i baksätet. Nytt bröd med köttfärslimpa på. Det blev smasken. Tur inte svärsonen var med han hade avlidit. När vi väl var på rätt blodsocker nivå igen så skrattade vi bara åt situationen.

Baksätes picnic med macka tillverkad i bilen med lågt blodsocker.

bilpicnic



Jag kan meddela att gårdagens middag blev super god och det var rester av den som vi avnjöt i bilen.

Jättebiff i panna
Min näsa har återgått till normalstadiet efter influensan och min inflammation är borta. Jag förmodar att den franska krämen mot röda näsor fungerar. Nu väntar jag bara på en röd näsa på grund av sol. De säger på meteon att snöandet ska hålla i sig till i morgon bitti. Det ska bli 25 cm nysnö!
Ja vi vet att klockan ska ändras och att det blir en timme kortare sovtid, men det ska vi nog fixa. Vi måste dessutom upp och sjunga för "födelsedagsbarnet".

Det var barmark när vi anlände vid 15.30. Nu är det vitt kl 18.00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar