söndag 19 mars 2017

Jag kommer att behöva sova i en vecka efter detta...

Jag var lite osäker på var jag skulle gå av Arlanda express, första eller andra stoppet? Frågade killen som kollar biljetter ombord och visade min bokning. Han såg fundersam ut och sade- ja, det finns ju så många Clarion/Quality hotell på Arlanda så jag måste kolla, men jag tror du måste åka buss.
- Buss, men det ligger väl vid Skycity?
- Nä det är buss utanför terminalen.
Shit det hade jag inte räknat med. Väl framkommen till terminalutgången var det bara att börja leta busshållplats. Ut och leta, men hamnade på fel sida av vägen och inget stämde med min hotellbuss. In igen och leta upp informationsdisk för hjälp.
till slut hittade jag den rätta hållplatsen för hotellbussen. Där stod jag ensam i mörkret, mitt i natten och undrade om det skulle komma en buss och hur jag ska ta mig tillbaka i morgon bitti för att ta flyget till Nice.
Väl incheckad på 9 våningen däckade jag efter att kollat 100 gånger så att jag fått in larmet på mobilen för väckning. Ingen aning om var jag sovit, men det kändes som ett industriområde på vischan. Hotellet var ok, men jag höll på att missa morgonens buss 06.30 för att den stod väl gömd från insidan av entrén. Det är minusgrader i Stockholm och eftersom jag är klädd för Medelhavsklimat så stod jag inomhus så länge som möjligt. När jag såg en annan resenär svischa ut genom dörren med väskan i högsta hugg så följde jag som tur var efter. Där stod bussen.
Shit om jag missat bussen.

Vilken röra!!
 Nu är jag redo för boarding, men det är så stökigt och stressigt i gaten. De som vill fick checka in sitt bagage gratis för att det saknas plats i kabinen. Det kan de väl förutse.  Alla tar godkänt handbagage när de de kostar pengar att checka in.

Men man står ut med allt detta bök när man fått tillbringa 6 timmar med familjens nyaste tillskott. Helt underbara timmar.

Vem kan motstå något sådant här? Att sniffa på dessa är värt alla omvägar i världen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar