söndag 10 juli 2011

Förändringar





Förändringar sker! Jag får köra mer än 20 mil både när vi ska till Frankrike och nu även på vägen hem. Det är riktigt kul att susa fram i 127 km/h på Autorouten. Parera omkörningar och hålla koll i alla backspeglar. Tidigare semestrar har min bilkörning bestått av att flytta bilen från bensinpumpen till parkeringsrutan medan mannen betalar, men nu är det andra bullar. På vägen ner till Frankrike mådde mannen inte riktigt bra, men på vägen hem fick jag köra även om han var helt ok. Den enda kommentaren var- bara du tar dig förbi Frankfurt! men hallå. Vi har också sovit över på vägen hem, vilket inte har skett på många år. Visserligen frågade jag om vi skulle sova över när bronkiten var som värst och fick ett ok. Jag snabbade mig att boka rum. Det blev samma hotell i Walldorf som på vägen ner. Ett trevligt Holiday Inn hotell med gångavstånd in till byn Walldorf där det serveras fantastisk god mat på den italienska restaurangen Rivera.





Vi sov gott efter en god middag och var utvilade när det var dags för tyska autobahn. Jodå jag tog mig förbi Frankfurt utan problem, men därefter började trafiken tätna och ordet STAU upprepades allt för ofta. Det var Tysklands stora semesterstart och hur mycket trafik som helst.


Vi kom välbehållna hem till Viken efter fyra veckor i Provence. Fyra härliga veckor som tog slut alldeles för fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar