torsdag 23 mars 2017

Meteon visade rätt

Den franska väderleksprognosen stämmer med dagens väder. Dottern kom med regnet. Jag klädde som vanligt på mig för promenad men missade regnkläder. Halvvägs bestämde jag mig för att avsluta min runda.
-Vem har sagt att jag ska promenera i ösregn? Nä, jag gick hem och hängde mina blöta kläder på tork och duschade varmt och placerade mig vid frukostbordet i min sköna morgonrock.

Blött, blött och blött
Det blev istället en frukost som heter duga. När dottern är med och handlar så hamnar det en massa saker i vagnen som man knappt har en aning om var de kom i från. Det är jordgubbar, en spann med blåbär och grekiska yoghurtar. Därför var frukosten lik värsta hotellbuffé.

Lyxig frukost
Närbild av frukost
Våra vanliga yoghurtbyttor fick hällas över i skålar för att vi skulle få plats med allt. Yoghurt, musli, jordgubbar, ananas och blåbär.
Dagen inbjöd inte till någon speciell utfärd utan vi bestämde oss efter mycket dividerande att åka till den stora sportaffären Decathlon utanför Aubange. Vi lyckades med en hel del bra inköp. Fleecetröjor, T-shirts och sockar. I varuhuset bredvid hittade vi födelsedagspresent till mannen. - Ja, han fick både välja och prova.
Väl inne i mataffären i varuhuset Auchan lyckades vi inte passera vinmarknaden
 " Foire du vin". Vinmarknad inne i mataffären!!
 Det är bara för mycket och man blir helt hagalen och lastar ner flaskor och kartonger. Kriget kanske kommer och vinet tar slut!

Svårt att motstå
Svårt att välja
Vi hoppade över inköp av torra kakor från Åstorp
Nu spöregnar det igen. Dags att placera sig framför brasan. Dottern har redan placerat sig i soffan med pappas duntäcke över sig och katten på toppen tittandes på film. Mysigt med semester. All inclusive!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar