torsdag 30 juli 2020

Dags att ta farväl av St.Martin

Sista morgonrundan från denna semesterresa är gjord och det var en fin tur, Tät dimma låg i dalen.

Vy ut över dalen

Utsikt genom portalen mellan slottet och kyrkan
Jag kommer att sakna min egen utsikt ut över slottets trädgård. Här har jag stretchat och yoga andats i morgonen. Ensam i tystnaden med en vacker utsikt.

Min egen plats för stretch och lite yoga.
Två veckor gick fort, men ändå tycker jag vi hunnit med mycket och jag är så nöjd att vi kom i väg till slut. Väl på plats här i Provence vänjer man sig inte bara vid värmen utan även att använda munskydd stup i kvarten, men jag ska bli glad när jag kommer hem och slipper.

Vi åkte till sjön igen och jag tog mitt tredje dopp. Lite kallt, men jag gjorde det ändå. Nu blir det nog inte mer badande om inte barnbarnet kommer till Skåne och tar med sig en värmebölja.

Ett sista bad
När värmen lagt sig i kväll så är det dags för en sista middag i trädgården. Det mesta är redan undanplockat så stora delar av myspyset med lyktor och ljus får vi klara oss utan, men just nu är det sååå varmt så tanken på pasta är långt borta och att bara njuta av välkylt vin är nog ingen bra idé så dagen före avresa. Men något glas får det nog bli ändå och lite god getost och några goda oliver. - Ja, det ska nog gå bra även i kväll. Jag kommer att sakna mogna saftiga meloner, vita nektariner och alla oliver. Lite kommer att finnas nerpackat i kylväskan, men meloner blir svårt.

Lite bilder från allt vi ätit. Njut!

Gårdagens förrätt, melon, getost, skinka, oliver och tomat/oliv tapenade.
Ugnsbakade tomater, basilika och vitlök med pasta
Melon, svarta oliver och vita nektariner.
Grillspett, melon, oliver och potatissallad med rosmarin från trädgården.
Kan inte motstå att ta med bilden på chokladmousse ännu en gång.
Nu är det dags att hänga upp vinglasen på tork, ta en lever-rehab och kanske cykla bort lite lull-lull runt midjan. På återseende!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar